středa 25. května 2016

MAKRONKY

květen 2016


...otevřeli novou cukrárnu...nedaleko místa, kde bydlí naše babička...zavítali jsme tam s dětmi a naší starší dceři učarovali makronky...od té doby tam na ně chodíme...líbí se jí samozřejmě i ty syté barvy, mě už ovšem méně, protože tu chemii v jídle úplně nemusím. A tak jsem se rozhodla, že jí ke čtvrtým narozeninám upeču makronky doma, nechemické. Do skořápek jsem použila jako barvivo červenou řepu ( ne, na chuti to opravdu nebylo znát) a to krému maliny. Vznikly romantické, světle růžové dobroty. 




Recept na skořápky:

3 bílky
3/4 hrnku mletých mandlí (měla jsem z Lidlu, ale dá se koupit i hrubší a promixovat je, případně přesít)
1 hrnek moučkového cukru
1/4 hrnku krupicového cukru
pár kapek šťávy z červené řepy


Bílky jsem nechala stát na lince asi 3 hodiny, pak jsem je ušlehala. Jakmile byl sníh pevný, zašlehala jsem krupicový cukr. Následně jsem vmíchala moučkový cukr, mleté mandle a šťávu z červené řepy, měla by vzniknout lesklá středně hustá hmota, která ze stěrky pomalu stéká. Pokud by byla moc tekutá, makronky se roztečou naopak u husté hmoty nebudou mít ten správný tvar. Poté jsem igelitovým cukrářským sáčkem s ustřiženou špičkou tvořila na podložku kolečka. Pokud byla někde velká vzduchová bublina, propíchla jsem ji párátkem. Makronky pak schnou na vzduchu asi dvě hodiny a následně se pečou v horkovzdušné troubě při 130-135 stupních asi 16 minut.

Krém:

Hotové skořápky jsem plnila den před oslavou krémem z  rozmixovaných malin, šlehačky, cukru a maskarpone. Zkoušela jsem ještě druhý krém, který byla také dobrý. Uvařila jsem ve smetaně (do ktéré jsem přidala dřeň z vanilky) malinový puding, po schladnutí jsem vmíchala půlku másla a mixované maliny. Také byl dobrý a makronky s tímto krémem vydržely déle...










Makronky se krásně vyvedly, stejně jako celá oslava čtvrtých narozenin...



I. N. 

2 komentáře: